Sayfalar

Pazartesi, Temmuz 14, 2008

Limonlu Cheesecake - Limonlu Peykek





Orjinal tarif Pastaci'dan..


Cheesecakein pişmişini severim,çiğ olanlar pek iyi gelmiyor bana nedense:) Limonlu cheesecakei ise bir başka severim yani,hatta en sık yaptığım tatlılardandır. Bu tatlıyı sevdiren de canım arkadasım Melike'mdir.. O bir de uzerine limon dilimler,nişastaile jole yapıp limonların üzerine gezdirirdi. Ben o kadarıyla ugrasmadan sade yapıp yiyorum..


Gelelim tarife;



1,5 - 2 paket eti burçak biskuvi
100 gr tereyağı
2,5 paket labne peyniri
1 su bardağı toz şeker
1 paket vanilya
3 yumurta
1 çay bardagı kadar yaglı süt
3 çorba kaşığı un
1 limon suyu ve rendesi



Öncelikle fırınımızı 200 dereceye getirip ısıtalım. 20 cm'lik kelepçeli bir kalıbın her yerini alümunyum folyo ile saralım. Büskuvileri rondodan geçirelim. Tereyağını eritelim ve büskuviler ile iyice karıştıralım. Kalıbımızın altına bastırarak yayıp buzdolabında dinlendirelim.


Yumurta ve şekeri mikser ile iyice çırpalım. Vanilyayı katıp tekrar çırpalım. Unu ekleyip tekrar çırpalım. Paynirler hariç diğer malzemeleride katıp çırpalım. En son peynirleri ekleyip homojen bir karışım elde edinceye kadar çırpalım.


Buzdolabından kalıbımızı çıkaralım. Limonlu karışımımızı büskuvilerin üzerine dökelim.


Önceden ısıttığımız fırınımızda üzeri kızarana kadar pişirelim.Piştikten sonra tezgahta ılınmasını bekleyelim. Ilındıktan sonra buzdolabına kaldırıp en az 6-7 saat bekletelim. Ne kadar buzdolabında beklerse lezzeti o kadar oturur.


-yapılışını aynen pastacıdan aldım ,ama malzemeleri ben kafama göre değiştirdim-


8 yorum:

Ayşe dedi ki...

Ellerine saglik, ben hic cheesecake yapmadim, yakinlarda deneyim bende insallah...ama ama ben fotograflarini goremiyorum ??

Hamarat Anne dedi ki...

tesekkurler aysecim,guzel bir tatli dene derim:)

zehra dedi ki...

ama bu cok guzel olmus ki
ellerıne saglık
super gorunuyor

SenaBera dedi ki...

Mmhh bayılırım cheesecakee.. Bu tarifi bende yapıyorum, süper oluyor.. Ellerine sağlık ve afiyet olsun tabii!!

melike dedi ki...

sabahimin nuru,
cok ozlettin bak simdi, orda olup beraber yiyesim geldi. bu arada bana aldigin bardagin demiri ayrildi, burda kaynakci ariyorum simdi:)

Açalya dedi ki...

Sizi bugun kesfettim Pratik Anne sayesinde. Ne guzel seyler basariyorsunuz, tebrik ederim. Blogunuza bir link verdim, umarim sizi benim sayemde de kesfedenler olur da yaptiklariniz daha cok takdir alir.

Hamarat Anne dedi ki...

zehra,walla guzeldi:)

senabera,zevklerimiz yakınmıs:)

melikem,en tatli hamişim.. kaynakcı vardır inş.:) olmadı içine kaktus dikersin koyarsın gozunun onune bir yere:)

Acalya, hosgeldin pek memnun oldum. Danteye opucukler.

Adsız dedi ki...

en en en sevdiğim çizkek limonlu çizkek. bide çikolatalı. bide karamelli de olur. :) neyse işte ben bi çizkek canavarıyım. bu tarifi görünce uzuun zamnadır çizkke dahil şöyle ağzıma layık, beni şımartacak birşeyler yapmadığımın farkına vardım vee canım çekti bundan. birileri gelse de misafir hemen yapsam. misafir gelme den olursa hepsini bitirmekten korkuyorum :)
senin de eline sağlık sabahnurcuğm. foto güzel olmuş.