Sayfalar

Perşembe, Ağustos 28, 2008

Sodalı Kek


Hafta başından beri annemdeyim,o yüzden buralara da pek uğrayamadım. Evet,nihayet tatilden döndüler,özlemişiz hasret giderdik.. Tabii benden çok torunlarıyla ilgilendiklerini ,bilmem söylememe gerek var mı?:)

Annemlerde zaman, hep cabucak geciyor, ben tadına doyamıyorum.. Öğle-ikindi çaylarımızın yanında kızartmalar ,börekler,kekler,salatalar, Zeynep Erva'nın bahçede çılgınca koşturup oyunlar oynaması, dalından yenen üzümler,incirler vs. vs. ..

Bu kek kardeşimin kekidir,Şule denince bu kek gelir akla.. Ona misafir gideceksek,hepimiz birşeyler hazırlarız o bu kekten yapar:) Çok leziz bir kek ayrıca.. Ama bu sefer ,annemlerdeyken ben yaptım. Yine çok leziz olmuştu..

Sodalı Kek

3 yumurta
7 kahve fincanı şeker

-iyice çırpıp,şekerleri eritiyoruz.

3 k.fincanı sıvıyag
1 şişe soda

-ekledik çırpmaya devam ediyoruz..

1 paket vanilya
9 k.fincanı un
2 paket kabartma tozu

ekledik çırpmaya devam..

Yağladığımız kalıba bu karışımın 3/4'ünü koyuyor, üzerine damla çikolata serpiyoruz.
Artan çeyrek kek karışımına, 2 çorba kaşıgı kakao ekleyip çırpıyoruz.

Sade karışımın üstüne döküp tekrar damla çikolata serpiyoruz.

Önceden ısıtılmış fırında, 175 derecede pişiriyoruz.

Afiyet şeker olsun:)
Posted by Picasa

Hiç yorum yok: