Sayfalar

Cuma, Eylül 26, 2008

İrmik Helvası



İrmik helvası,sevdiğim tek helvadır. Pul pul olanını severim ama,un helvası gibi kalıba dokulup kesilip yenilenini değil... Evliliğimin ilk yılıydı ,ilk irmik helvası denemem.. Biraz fazla yapmıştım,iş arkadaşlarım ve müdürüme de ikram etmiştim ertesi gün.. Helvayı yiyen müdür, "işte budur, irmik helvası boyle pulpul olur" demişti, pek sevinmiştim.. O tarifi hangi siteden aldım,sonra nereye koydum anımsamıyorum.. Nasıl yaptığımı da anımsamıyorum.. Devletsahın yayınladıgı fotograf istediğim irmik hekvasına yakın bir görüntü veriyordu,onun ölçülerinde değilde kendi kafamdan hazırladım. İstediğime yakın sonuç aldım diyebilirim:)



1,5 s.b irmik
100 gr. tereyağ
1 çorba kaşığı çam fıstığı


kavrulur. (Fıstıkların rengi dönünce,kavrulma işleminin bittiğini anlarız.)

Diğer yandan;

1 s.b su
1 s.b süt

kaynatılır.

Kavurma işlemi bitince,kaynamış sulu karışım irmiklerin üzerine dökülür.
Süt çekilene kadar,kapağı kapalı şekilde demlenir.

1 s.b şeker ,katılıp,bir güzel harmanlanır ve 10-15 dk kadar demlendirilir.

Yanında dondurma ile çok lezzetli oluyor.

Orjinal tarif Devletşah'tan..
Posted by Picasa

9 yorum:

Haydins dedi ki...

Irmik istiyorum, sonra birde bana boyle dane dane irmik helvasi yapacak bir arkadas istiyorummm...

Hamarat Anne dedi ki...

canım benim oralarda irmik yok mu? üzüldüm yaf, o halde hepsi sana gelsin bu helvanın:)

Bahar Ulus dedi ki...

iyi bayramlaaaaaar.....

Cocukla Cocuk dedi ki...

ben de oyle severim bir de bol fıstıklı olacak....sevgilerimizle..iyi bayramlar

AYSUN dedi ki...

Hehe ben hazır olandan alıyorum beş dakikada yapıp afiyetle yiyorum:P Çok hazırcı gördüm kendimi...

Esra dedi ki...

Dün aksam senin tarifinden irmik helvasını denedim,süper oldu eşim bayıldı:)
Bir kaç defa yapmıştım ama çok iyi tutturamamıştım.Bu çok güzel oldu..
Senin verdiğin tarifler çok pratik oluyor kafama uyuyor.. bugun de milföylü bageti deniyecem inş:)
Tariflerin devamını beklerim..

KelebekGibi dedi ki...

Bende denedim bu helvayi ama iyi tutturamadim sanirim pek begenmedim sonucu.
Yemesini cok severim ama iyi yapan biri olsada cagirsa beni :D

SImdiden iyi tatli bir bayram diliyorum.

Hamarat Anne dedi ki...

fullhouse, size de iyi bayramlar..

c.c,iyi bayramlarrr:)

aysun,tembel gördüm seni:)) afiyet olsun,tadı hazır olmayana benziyprdur heralde:)

esra, cok sevindim tutmasına:) afiyet bal şeker olsun..

kelebekgibi,atladıgın bir yer olmasın! demlendirmek ve iyi ce harmanlamak önemli..

hayal dedi ki...

Ay nasıl canım çekti şimdi, şu ekrandan çekip alıp yeniliverecek teknoloji ne zaman gelecek acep :)